پارسی نویس

استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و افزایش خطر ابتلا به افسردگی

  • ۲۲:۰۰

محققان دانشگاه پیتسبورگ در آمریکا اعلام کردند که استفاده از چندین شبکه اجتماعی مجازی ارتباط قابل توجهی با افزایش خطر ابتلا به افسردگی دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث نیوز لاین، امروزه رسانه های اجتماعی مجازی جایگاه مهمی در زندگی مردم سراسر جهان یافته اند و کاربران زمان زیادی را برای استفاده از این شبکه ها صرف می کنند.
اما مطالعه تازه محققان یادآوری می کند که استفاده از رسانه های اجتماعی متعدد می تواند سلامت روان را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.
نتایج این مطالعه نشان می دهد افرادی که از هفت بستر اجتماعی آنلاین یا بیشتر استفاده می کنند، در قیاس با سایرین که کاربر حداکثر دو بستر هستند، سه برابر بیشتر در معرض خطر فزاینده ابتلا به افسردگی و اضطراب قرار دارند.
محققان برای این مطالعه، علائم افسردگی و اضطراب با استفاده از یک سیستم علمی را در هزار و 787 جوان 19 تا 32 ساله اندازه گرفتند و همچنین تعداد شبکه ها و وب سایت های اجتماعی مورد بازدید آنها از جمله فیس بوک، یوتیوب، توییتر، گوگل پلاس،اینستاگرام، Reddit، وبلاگ Tumblr، Pinterest، واین، و LinkedIn را یادداشت کردند.
در این تحقیق همچنین علاوه بر ثبت فاکتورهایی از جمله سن، جنسیت، تاهل و درآمد خانواده، کل زمانی نیز که هر یک از کاربران در شبکه های اجتماعی مجازی صرف می کردند، مورد بررسی قرار گرفت.
نتیجه بررسی ها این بود که احتمال ابتلا به سطوح بالاتر افسردگی در افرادی که کاربر و بازدیدکننده شبکه های اجتماعی بیشتری بودند، 3.1 برابر و احتمال ابتلا به علائم اضطراب در این افراد 3.3 برابر کسانی بود که از تعداد کمتری رسانه های اجتماعی آنلاین استفاده کرده بودند.
این مقاله تحت عنوان استفاده از بسترهای رسانه اجتماعی متعدد و علائم افسردگی و اضطراب در مجله علمی Computers in Human Behaviour منتشر شد.


منبع: ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس