پارسی نویس

اتوبوس خودران در سوئیس آغاز به‌کار کرد

  • ۱۸:۵۹
اتوبوس خودران

سوئیس نیز با راه‌اندازی دو اتوبوس خودران به‌منظور یک آزمایش دو ساله برای جابه‌جایی مسافر در اطراف شهر سیون به جرگه کشورهایی در سراسر جهان پیوست که پتانسیل عبور و مرور اتوبوس‌های خودران الکتریکی در آنها مورد بررسی است.

از دیگر اتوبوس‌های بدون راننده که در دیگر نقاط جهان در حال گذراندن تست‌های اولیه هستند، می‌توان به EZ10 در کالیفرنیا و سنگاپور، Navia همچنین در سنگاپور و IBM-powered Olli در واشنگتن دی سی اشاره کرد که این آخری حتی می‌تواند در طول مسیر با مسافران صحبت کند!

اتوبوس خودران مورد آزمایش در سوئیس اولین بار توسط استارت آپ سوئیسی بست مایل (BestMile) و به‌منظور توسعه سیستم‌های کنترل ناوگان وسایل نقلیه خودران در سوئیس راه‌اندازی شد. BestMile در ژانویه ۲۰۱۴ توسط دو فارغ التحصیل از اکول پلی تکنیک لوزان (EPFL) تاسیس شد. از آن زمان، این شرکت با همکاری محققان دانشگاهی، همکاری خود را برای توسعه الگوریتم‌های حمل و نقل عمومی خودران آغاز کردند.

اولین اتوبوس خودران سوئیس در جاده‌های شهر سیون آغاز به کار کرد

این اتوبوس‌ها با ترافیک شهری، عابران پیاده و موانع دیگری روبرو هستند که باید به شیوه‌ای امن و کارآمد با آنها برخورد شود. این سیستم خودکار باید قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر باشد و توانایی کار کردن در کنار دیگر سیستم های حمل و نقل جاده‌ای را داشته باشد. نرم افزار BestMile، به اپراتورهای این وسایل نقلیه اجازه می‌دهد که نظارت، کنترل و بهینه‌سازی ناوگان خود را از راه دور و در زمان مناسب انجام دهند.

این اتوبوس‌ها با داشتن یک تهویه مطبوع مناسب، یک باتری پشتیبان و یک رمپ دسترسی برای معلولان قادر است تا 11 مسافر را به‌طور هم‌زمان جا به‌ جا کند. این دو اتوبوس خودران در امتداد مسیری از کناره‌ی این شهرستان 33,000 نفری و با گذر از مناطق پیاده‌رو به‌طور رایگان اقدام به جا به جایی مسافران می‌کنند؛ اما هیچ عجله‌ای در کار نیست. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه الکتریکی 20 کیلومتر بر ساعت است.

جهت حفظ ایمنی هرچه بیشتر یک سرپرست در این اتوبوس بدون راننده قرار می‌گیرد؛ اما این اتوبوس از راه دور توسط یک اپراتور و با استفاده از نرم‌افزار رانندگی خودکار شرکت BestMile کنترل می‌شود. محققانی از سیستم حمل و نقل و تجهیزات آزمایشگاهی پلی تکنیک لوزان در این پروژه دو ساله، با هدف ایجاد یک سیستم مدیریت ناوگان وسایل نقلیه مستقل همکاری می‌کنند.

این همکاری شامل توسعه‌ی الگوریتم‌هایی است که این اتوبوس خودران را قادر می‌سازد تا با دیگر وسایل نقلیه در جاده‌ها ارتباط برقرار کند. در نهایت این محققان معتقدند که این فناوری باید بتواند وظایف خود را در یک زمان واقعی به ‌انجام برساند و این آزمایش دو ساله می‌تواند بسیاری از مشکلات این سیستم جدید حمل و نقل را آشکار کند تا برای رفع آن پیش بینی‌های لازم صورت گیرد. جاده‌های سوئیس می‌رود که به تصرف اتوبوس‌های خودران و مستقل درآید.


منبع: گجت نیوز

علی رحمانی پور
خیلی جالبه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس